niedziela, 28 września 2014

Grzebienie

Smaczne ,kruche ciacha z marmoladą
Zachęcam do wypróbowania








Składniki :
 1 kg mąki
 1 proszek do pieczenia 30 g
 1 cukier waniliowy
 2 kostki masła lub margaryny
(według uznania)
 pojemnik kwaśnej śmietany (330 ml) 
2 łyżki octu 
1 łyżeczka soli
4 żółtka 
marmolada

Przygotowanie:

Masło posiekać z mąką, następnie dodajemy proszek do pieczenia ,cukier waniliowy ,pojemnik kwaśnej śmietany ,żółtka ,ocet .Z tych składników zagniatamy ciasto, rozwałkujemy na około pół centymetra , formujemy prostokąt  Na brzegi ciasta nakładamy marmoladę o szerokości około 1 centymetra  Przewijamy z marmoladą raz i potem jeszcze raz i odcinamy, porcjujemy na pojedyncze ciastka . Brzegi ciasta ponacinać i formować ciastka ,należy je wyginać w półksiężyce  Posmarować  mlekiem i posypać cukrem 
Pieczemy 30-35 minut w temperaturze 180 stopni

 Smacznego !!!




3 komentarze:

  1. Jakie śliczne te ciasteczka, jak z cukierni:) schrupałabym sobie teraz takie, bo uwielbiam ciastka z marmoladą:)) zapraszam do mnie na lazanię, pozdrawiam i miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.
    A ja myślałam, że takie grzebienie są jedynie fabrycznie produkowane, a tu masz przepis. Jestem w szoku. Bardzo je lubię, choć często unikam ze względu na to, że mam świadomość, że nie są to ciastka domowej roboty, ale właśnie takie "z nie wiadomo czym" w środku. Fajny przepis.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie na www.megly.pl :)
    Megly :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają niezwykle kusząco :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i dzielenia się swoimi przemyśleniami
Za każdy pozostawiony komentarz pięknie dziękuje
Pozdrawiam